
More and more trade fairs for us at DDX! This time, we will be attending the Materials and Finishes Show 2024 at the NEC Centre in Birmingham (UK).
From 19 to 22 May, we will have the opportunity to show the British and international market how well our products can perform and talk about the evolution of the carpentry market.
Don’t miss the opportunity to talk to our technicians and discover the unique features of our new XDesignPRO software for the design and production of commercial and custom-made furniture.
Take advantage of this opportunity and come and visit us at booth H10!
That’s why the Materials and Finishes Show 2024 is a must-see event
The Materials and Finishes Show 2024 is a central woodworking expo for the world of carpentry. Find out why companies specializing in woodworking should not miss this event.
- Industry-leading exhibitors and innovative products: more than 160 businesses are taking part in this wood industry expo. This means that there is the possibility to compare thousands of products: from CAD/CAM software to tools, components and finishes.
- Visitors will be able to participate in live demos of machinery and products with practical sessions to see woodworking technologies at work.
- Do you want to deepen your knowledge of wood and its many processes? Attend seminars and Live sessions held by industry experts to get a comprehensive overview of the hottest topics in the wood market.
The Materials and Finishes Show 2024 is an incredible opportunity to get to know the main players in the wood industry. Artisans, furniture makers and leading companies gathered in a single event to explore future developments, embrace the latest innovations and meet professionals in the wood industry to expand their professional network.
What about you? Will you be attending the Materials and Finishes Show 2024?
DDX Software Solutions for woodworking
Dal 19 al 22 maggio, al Material and Finishes Show 2024, troverai presso lo stand H10 i nostri migliori prodotti wood.
- XDesignPRO è la soluzione perfetta per la creazione di mobili parametrici. Con il nostro software, puoi disegnare e modellare solidi, ottenere render con luce indiretta e gestire anche progetti multimateriale grazie alla funzione 3D CAD.
- EasyWOOD è il CAD/CAM legno che ti accompagna dal disegno al prodotto finito. Grazie a un’unica piattaforma integrata, puoi progettare, simulare le lavorazioni per il controllo delle collisioni e mandare direttamente in macchina il codice CN generato automaticamente.
- EasyWOOD NC è il software touch con interfaccia HMI per la lavorazione del legno e dei materiali affini. è stato progettato per essere utilizzato direttamente a bordo macchina da qualsiasi operatore.
- EasyBEAM è lo strumento ideale per la progettazione, il taglio e l’assemblaggio di travi e strutture in legno. Utilizzando il nostro software, potrai controllare ogni fase del processo di produzione per un risultato accurato e di alta qualità.
- EasyWALL è un tool facilmente configurabile per la progettazione, il taglio e l’assemblaggio di pareti e pannelli in legno. Semplice da utilizzare e altamente personalizzabile, garantisce risultati impeccabili in poco tempo.
- PowerWIN è la soluzione CAD/CAM per la progettazione e produzione di serramenti. In un ambiente unico di lavoro, avrai a disposizione un’ampia libreria di elementi per gestire ogni pezzo del tuo serramento in legno – e anche la sua ferramenta.
- PowerSTAIRS semplifica la progettazione e la produzione di scale in legno. Grazie a una libreria personalizzata di modelli, potrai scegliere la scala che intendi realizzare e mandarla in produzione con un clic. Inoltre, PowerSTAIRS gestisce le strutture portanti e le rampe sovrapposte per riuscire a realizzare anche dei progetti più complessi.
- XFactory è il nostro MES per monitorare le fasi manuali e automatiche del processo produttivo. Grazie a XFactory, ottimizzi l’utilizzo delle risorse, abbatti i costi e risparmi tempo.
- Nesting è il nuovo algoritmo DDX che permette di ottimizzare facilmente i progetti di nesting riducendo lo spreco di materiale ed i tempi di lavorazione.